Article: Schärfe, Fläche, Tiefe – wenn die Filmbilder sich der Narration entziehen. Bildnischen des Spielfilms als Verbindungslinien der Bild- und Filmwissenschaft
Abstract
So why not just be pure moving surface, sharpening the perception and memory of and the concentration on the film’s off- and on-screen activities, for its work with sections of the world, with depth and two-dimensionality and the far more substantial question of how we see what we see. The off and on-stage of the moving images at one and the same time – space for seeing and moving or being moved. As such a balance between perusal (Durchsicht) and supervision (Aufsicht) – multistable images in cinema.
Preferred Citation
BibTex
Kaiser, Tina: Schärfe, Fläche, Tiefe – wenn die Filmbilder sich der Narration entziehen. Bildnischen des Spielfilms als Verbindungslinien der Bild- und Filmwissenschaft. In: IMAGE. Zeitschrift für interdisziplinäre Bildwissenschaft, Jg. 9 (2013), Nr. 1, S. 150-157. DOI: http://dx.doi.org/10.25969/mediarep/16536.
@ARTICLE{Kaiser2013,
author = {Kaiser, Tina},
title = {Schärfe, Fläche, Tiefe – wenn die Filmbilder sich der Narration entziehen. Bildnischen des Spielfilms als Verbindungslinien der Bild- und Filmwissenschaft},
year = 2013,
doi = "\url{http://dx.doi.org/10.25969/mediarep/16536}",
volume = 9,
address = {Köln},
journal = {IMAGE. Zeitschrift für interdisziplinäre Bildwissenschaft},
number = 1,
pages = {150--157},
}
author = {Kaiser, Tina},
title = {Schärfe, Fläche, Tiefe – wenn die Filmbilder sich der Narration entziehen. Bildnischen des Spielfilms als Verbindungslinien der Bild- und Filmwissenschaft},
year = 2013,
doi = "\url{http://dx.doi.org/10.25969/mediarep/16536}",
volume = 9,
address = {Köln},
journal = {IMAGE. Zeitschrift für interdisziplinäre Bildwissenschaft},
number = 1,
pages = {150--157},
}
The item has been published with the following license: Unter Urheberrechtsschutz