Article:
"Denn da ist keine Stelle, die dich nicht sieht." Minority Report und die Kunst als De/Legitimation

Author(s): Früchtl, Josef

Abstract

Following Hegel's remark that art is a “thousand-eyed Argos,” one can formulate the assumption that under contemporary conditions art and surveillance state do not necessarily exclude, but reflect each other. The film minority report as popular art offers a visual self-reflection on this proposition. The central question is whether and to what extend this film performs a legitimization or delegitimization of the normative order.

Download icon

Published in:

Preferred Citation
BibTex
Früchtl, Josef: "Denn da ist keine Stelle, die dich nicht sieht." Minority Report und die Kunst als De/Legitimation. In: ZMK Zeitschrift für Medien- und Kulturforschung, Jg. 4 (2013), Nr. 1, S. 29-42. DOI: http://dx.doi.org/10.25969/mediarep/18518.
@ARTICLE{Früchtl2013,
 author = {Früchtl, Josef},
 title = {"Denn da ist keine Stelle, die dich nicht sieht." Minority Report und die Kunst als De/Legitimation},
 year = 2013,
 doi = "\url{http://dx.doi.org/10.25969/mediarep/18518}",
 volume = 4,
 address = {Hamburg},
 journal = {ZMK Zeitschrift für Medien- und Kulturforschung},
 number = 1,
 pages = {29--42},
}
license icon

As long as there is no further specification, the item is under the following license: Creative Commons - Namensnennung - Nicht kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen