Article:
Zur Sozialität des nichtfotorealistischen Renderings. Eine zu kurze, soziologische Skizze für zeitgenössische Bildmaschinen

Abstract

The sociological question of this paper is: How can we construct a machine for non-photorealistic rendering that provoke the same success in western societies like a photorealistic digital camera or like a 3-D-Game-Engine. The sociological view points out why non-photorealistic representation needs a visual cultural and individual style for visual communication with images.

Download icon

Published in:

Preferred Citation
BibTex
Schelske, Andreas: Zur Sozialität des nichtfotorealistischen Renderings. Eine zu kurze, soziologische Skizze für zeitgenössische Bildmaschinen. In: IMAGE. Zeitschrift für interdisziplinäre Bildwissenschaft, Jg. 3 (2007), Nr. 2, S. 47-58. DOI: http://dx.doi.org/10.25969/mediarep/16647.
@ARTICLE{Schelske2007,
 author = {Schelske, Andreas},
 title = {Zur Sozialität des nichtfotorealistischen Renderings. Eine zu kurze, soziologische Skizze für zeitgenössische Bildmaschinen},
 year = 2007,
 doi = "\url{http://dx.doi.org/10.25969/mediarep/16647}",
 volume = 3,
 address = {Köln},
 journal = {IMAGE. Zeitschrift für interdisziplinäre Bildwissenschaft},
 number = 2,
 pages = {47--58},
}
license icon

The item has been published with the following license: Unter Urheberrechtsschutz